Vanzarile electroIT au crescut in prima jumatate a anului curent cu circa 10-15% comparat cu aceeasi perioada a anului precedent, conform jucatorilor ce activeaza in mediul online. Cele mai bine vandute produse au continuat sa fie notebook-urile, venind insa puternic din spate si tabletele.
Tiberiu Pop, seful Cel.ro, unul dintre principalele magazine online din Romania, estimeaza ca piata de electroIT a evoluat cu 10-15% in prima jumatate a anului curent. In 2011, Cel.ro a generat afaceri de circa 59 milioane lei (circa 14 mil. euro).
“Pe primul semestru al anului curent, veniturile Cel.ro au crescut cu 19% ca valoare, iar ca numar de facturi cu 23%”, spune managerul companiei, fara a oferi insa date exacte.
Laptopurile au acoperit 40% din vanzarile companiei, telefoanele mobile 10% si televizoarele LED au generat 7% din vanzarile pe primul semestru al anului.
La inceputul anului, Pop declara ca urmareste dublarea afacerilor pe anul in curs.
Marius Ghenea, seful FiT Distribution, companie ce detine printre altele PCFun.ro sau PCGarage.ro a subliniat, mai pesimist, ca “piata a fost similara cu cea din prima parte a anului trecut, poate cu o usoara tendinta de crestere”.
“La noi in grup insa au fost cresteri pe toata linia, in functie de segmentele de produs cresterile fiind in primul semestru intre 15% si 50%”. Cele mai bine vandute produse au continuat sa fie notebook-urile, spune el.
Un alt magazin online ce inregistreaza cresteri este EvoMag.ro, condus de Patrascu Mihai. Fara a oferi date concrete, el spune ca piata de electroIT “cu siguranta a crescut in primul semestru al anului 2012”.
“Pentru noi a fost o evolutie pozitiva in jurul valorii de 30% crestere ceea ce inseamna ca suntem in cifrele preconizate la inceputul anului. Totusi pot spune ca a fost mult mai greu anul acesta sa atingem acesta crester