Asocierea Spedition UMB, Tehnostrade şi Carena SpA Impresa di Costruzioni se află pe ultima sută de metri cu lucrările la tronsonul de autostrada Timişoara – Lugoj (lotul 1), cu o lungime de 9,5 kilometri, ceea ce arată că şi în România o autostradă poate fi finalizată înainte de termen.
Conform contractului încheiat în vara anului trecut , termenul estimat pentru finalizare este aprilie 2013, însă constructorul are în intenţie să predea lucrarea către Compania de Drumuri şi Autostrăzi la finele acestei luni, adică cu opt luni mai devreme, ceea ce înseamnă o premieră pentru România.
Dorinel Umbrărescu, patronul Spedition UMB, a declarat pentru Capital că la sfârşitul acestei luni pe autostrada Timişoara-Lugoj se poate circula.
Capital a arătat în ultimele luni stadiul lucrărilor de infrastructură, iar aşa cum se poate observa aici, lucrările la tronsonul contractat de Asocierea condusă de Spedition UMB era cu stadiul fizic cel mai avansat.
Stadiul lucrărilor la 31 mai 2012, conform unui răspuns CNADNR remis Capital.
Despre finalizarea lucrărilor înainte de termen a fost anunţată şi de fosta conducere a Ministerului Transporturilor într-un interviu acordat Capital în luna aprilie a acestui an. Atunci Alexandru Nazare, cel mai tânăr ministru al Cabinetului MRU, preciza că “Sper să deschidem traficul pe anumite porţiuni de autostradă înainte de termen, şi aici mă refer la Timişoara-Lugoj Lotul 1, care este într-un stadiu foarte avansat sau la Deva-Orăştie”.
Cum explica ministrul importanţa celor 9,5 km
“Chiar dacă aparent aţi spune că este o porţiune mică, este foarte importantă pentru Timişoara, pentru că reuşim acolo să scoatem traficul greu din oraş. În acelaşi timp, la Orăştie-Deva sper să fim în poziţia în care să deschidem traficul tot înainte de termen, în octombrie”, spun