30% dintre romani sunt online in timp ce se uita si la TV si 56% dintre acestia declara ca actiunile intreprinse pe Internet au legatura cu programul vizionat la TV, potrivit studiul Mediascope Europe.
Internetul se afla pe locul 3 dupa TV si Radio, la nivel national, in ceea ce priveste gradul de utilizare.
Insa, intensitatea folosirii Internetului este mai mare decat media europeana (14,1 ore), romanii petrecand in media 18,6 ore online. Cu toate ca Internetul a castigat destul de mult teren din acest punct de vedre, romanul ramane un consumator avid de TV, cu o medie de 21,6 ore saptamanal.
Cat despre continut consumat simultan la TV si online, pe primul loc se situeaza programele de divertisment, stirile si emisiunile documentare.
21% dintre utilizatorii romani de internet folosesc mai multe tipuri de dispozitive pentru a intra online. Tabletele se pare ca raman inca un lux pentru ca la noi in tara doar 1% dintre internauti acceseaza Internetul prin intermediul lor.
Relatia cu brandurile se consolideaza in mediul digital
Studiul Mediascope Europe pentru Romania, prezentat de IAB Romania mai arata ca 51% dintre utilizatorii de internet considera ca modul in care un brand comunica online cu consumatorii este foarte important in influentarea opiniei despre acel brand.
Produsele electronice si serviciile de telecom urmate de serviciile turistice ocupa primul loc la influenta a internetului in decizia de cumparare.
95% dintre utilizatorii romani de internet cauta informatii online inainte de a efectua o cumparare si 87% fac cumparaturi online. Cu toate acestea doar 11% din totalul cumparaturilor este efectuat prin Internet.
Alte prezentate de studiul citat mai arata ca utilizatorii romani de Internet sunt mai activi decat restul europenilor in ceea ce priveste so