Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Suceava a fost dotat în ultimii ani cu zece autospeciale noi pentru intervenţii. Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat că autospecialele au fost achiziţionate printr-un proiect european derulat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Euronest, din care fac parte cele şase judeţe ale Regiunii de Nord – Est, Suceava, Iaşi, Botoşani, Neamţ, Bacău şi Vaslui.
În cadrul conferinţei de presă susţinute la încheierea acestui proiect, Cătălin Nechifor a spus că în întreaga Regiune de Nord-Est au fost achiziţionate 48 de autospeciale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă, zece dintre acestea ajungând în judeţul Suceava. Nechifor a arătat că valoarea proiectului a fost finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, bugetul total fiind de 45,06 milioane de lei.
„Ne bucurăm că atât la ISU Suceava au venit echipamente de calitate care pot să asigure intervenţia în situaţii de urgenţă, respectându-se cerinţele sistemului, durata de intervenţie, pregătirea şi dotarea corespunzătoare a personalului”, a spus şeful administraţiei judeţene. Cătălin Nechifor a precizat că şase autospeciale cu apă şi spumă de capacitate medie au fost repartizate la Suceava, Siret, Vicovu de Sus, Rădăuţi, Vatra Dornei şi Fălticeni, iar o autospecială cu apă şi spumă de capacitate mărită a fost repartizată la Gura Humorului. El a mai arătat că la Suceava a fost repartizată şi o autospecială de nucleară, biologică şi radiologică, în timp ce la Fălticeni a ajuns o autospecială complexă pentru descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă.
„De asemenea, atât Suceava, cât şi celelalte judeţ din Regiunea Nord-Est beneficiază şi de facilităţile oferite printr-un centru de comandă şi control mobil care este operaţional la Iaşi, care asigură comanda şi controlul pe toată regiunea”, a declarat N