Românii care întâmpină probleme în perioada vacanţelor din cauza hotelierilor sau a agenţiilor de turism, cei care sunt nemulţumiţi de calitatea serviciilor primite sau cei care nu beneficiază de toate facilităţile incluse în pachetul turistic plătit se pot adresa reprezentanţilor Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) sau reprezentanţilor Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), în funcţie de cazul pe care vor să îl semnaleze.
Chiar şi cei de la Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) le pot veni în ajutor turiştilor, ei îndumându-i spre autorităţile competente, în funcţie de situaţia cu care se confruntă.
"ANAT se va afla, ca şi până acum, la dispoziţia turiştilor care ni se adresează în situaţia în care au fost afectaţi în interesele lor de călătorie, pentru corecta îndrumare şi direcţionare către autorităţile competente şi va continua să monitorizeze respectarea legalităţii şi a transparenţei pe piaţa românească de turism", a declarat, pentru gândul, Adriana Caranfil, reprezentant al asociaţiei.
gândul a realizat ghidul turistului nemulţumit unde se găsesc toate modalităţile prin care pot fi contactate autorităţile către care poţi face diferite reclamaţii în cazul în care consideri că serviciile de care beneficiezi nu sunt de calitate.
Care sunt problemele pe care le poţi sesiza la Ministerul Turismului
Românii nemulţumiţi de calitatea serviciilor prestate în domeniul turistic au posibilitatea de a depune plângeri la reprezentanţii MDRT. Imediat după primirea lor, reclamaţiile sunt repartizate inspectorilor din cadrul Direcţiei Control, Consiliere şi Monitorizare în Turism, care sunt şi cei care demarează verificările necesare, conform informaţiilor transmise gândul.
Reprezentanţii MDRT pot realiza controale legate de:
- legalitatea funcţionării şi de calit