In prezent, in Romania sunt peste 4,8 milioane de conturi Facebook, o cifra care arata cat de important este pentru o companie folosirea retelelor sociale pentru a-si face brandul cunoscut sau pentru a-si promova un produs.
“Este foarte important de observat ca in curand social media va ajunge sa "inlocuiasca" Internetul. Observatie care ne raspunde la urmatoarea intrebare: de ce sa ne promovam brandul pe Facebook? Motivul este foarte simplu, pentru ca astfel businessul poate sa comunice nu doar cu clientii deja existenti ci si cu prietenii si contactele lor”, a explicat Adrian Stanescu, partner Thinkdigital si Q2M, agentii care au fuzionat recent.
El sustine ca este esential ca o companie, inainte de a incepe o campanie in social media sa realizeze un studiu prin care sa afle cati dintre clientii reali ai sai sunt fani sau prieteni pe facebook si cati dintre cei care au dat like paginii de Facebook a brandului sunt si clienti.
Pentru a crea o strategie pe termen lung cei care initiaza o astfel de campanie trebuie sa detina cateva date importante despre acest mediu al siteurilor de socializare.
Studiul numit “Romanii in social media” realizat de agentia eResearch arata ca in prezent din numarul total al utilizatorilor de siteuri sociale 72% acceseaza zilnic Facebook, 53% Youtube, 33% Google+ si 13% acceseaza zilnic Twitter. Dintre acestia 44% sunt casatoriti, iar 35% sunt singuri.
In ceea ce priveste legatura dintre acesti utilizatori si brandurile care isi fac campanii pe retelele de socializare, eResearch mai arata ca in proportie de 81% sunt interesati de preturi, 79% de reduceri si promotii, 60% doresc sa afle informatii despre produs si 59% despre metodele de cumparare.
Legat de acelasi aspect al, al relatiei brand-utilizator, reprezentantul Thinkdigital arata ca atunci cand compania va face