În ultima perioadă, de când România „fierbe“ la 40 de grade Celsius la umbră, iar hidratarea este mai mult decât necesară, consumul de bere la nivel naţional a crescut cu 30%.
Se spune că omul a învăţat să facă bere înainte de a afla cum se coace pâinea. Noe, zice legenda, ar fi luat pe arca sa provizii însemnate de bere, reţeta fiind, astfel, salvată şi perpetuată în timp. De altfel, de două milenii încoace, berea este băutura cu cea mai mare notorietate la nivel mondial, după apă şi ceai. România nu face excepţie, lichidul galben sau brun, dar neapărat rece şi spumos, fiind foarte apreciat de consumatori.
După ce a înregistrat scăderi împortante în primul trimestru al acestui an, piaţa românească a berii şi-a revenit miraculos, în special datorită zilelor toride din ultima vreme. „În primele luni din 2012, consumul a scăzut cu 5%, din cauza zăpezilor abundente din ianuarie şi feburiarie. Acum, în lunile de vară, numărul celor care aleg să bea bere a crescut semnificativ. Astfel, într-o săptămână călduroasă, vânzările cresc cu aproximativ 30% faţă de media săptămânală înregistrată la nivelul unui an", a declarat pentru „Adevărul" directorul general al Asociaţiei Berarii României (ABR), Constantin Bratu.
În primul rând, a adăugat şeful berarilor, „românii aleg berea pentru conţinutul său de apă de peste 90%, la care se adaugă minerale şi fibre, care ajută organismul să-şi completeze hidratarea recomandată cu apă". „În plus, vara este o perioadă în care aproape toţi adoptăm o dietă mai bogată în alimente sănătoase. Iar berea este un aliment care, datorită ingredientelor sale naturale, oferă organismului mulţi nutrienţi valoroşi, de la antioxidanţi, la vitamine şi fibre", a explicat Constantin Bratu.
La PET e cea mai bună
Volumul total al pieţei berii a atins 17 milioane de hectolitri anul trecut, menţinându-se la nivelul a