Primăria pregăteşte investiţii de circa 20 milioane euro de pentru fluidizarea traficului pe şoseaua de centură. Primarul Ilie Bolojan a declarat, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că şoselele orădene sunt printre cele mai aglomerate din ţară, cu toate dezavantajele legate de ambuteiaje şi distrugerea carosabilului care decurg de aici.
"Cel mai circulat drum după Bucureşti-Ploieşti este porţiunea Oradea-Cluj, unde s-au înregistrat la ieşirea din municipiu 17.000 de maşini pe zi", a declarat Bolojan. Pe locul doi în topul celor mai agomerate şosele bihorene se numără drumul Oradea-Beiuş cu peste 13.000 de maşini pe zi, urmat de Oradea-Borş cu 11.000 de maşini zilnic. La ieşirile din municipiu către Arad şi Satu Mare s-au numărat 9.500, respectiv 8.000 maşini pe zi.
Municipalitatea a făcut demersuri pentru ca tot acest trafic să nu se mai deruleze prin oraş. "Pentru ca toată circulaţia de tranzit să nu se mai deruleze prin Oradea trebuie să fluidizăm traficul pe şoseaua de centură", a spus Bolojan.
Un "pod" de doi kilometri!
Primăria vrea să scoată circulaţia din oraş prin construirea unor pasaje supraterane menite să înlocuiască actualele intersecţii de pe şoseaua de centură, care încetinesc traficul şi pun în pericol viaţa participanţilor la trafic.
Prima şi cea mai mare investiţie se referă la construirea unui pasaj lung de circa 1,8 kilometri care să înceapă în vecinătatea fostului CET II, să traverseze liniile ferate de la ieşirea din oraş către Cluj şi să facă legătura cu şoseaua naţională undeva în zona fostului post de control. Investiţia va fi suportată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Proiectul tehnic al pasajului a fost scos la licitaţie în anul 2008, după care în 2010 a fost lăsat baltă de către CNADNR. "Acum proiectul tehnic este complet realizat şi urmează licitaţia propr