Bac diferenţiat, reînfiinţarea şcolilor profesionale, eliminarea materiilor inutile şi promovarea valorilor în mass-media sunt câteva dintre soluţiile oferite de cele patru eleve de 10 din Cluj-Napoca.
Anamaria Mihăilă (absolventă a Liceului Teoretic „Nicolae Bălcescu"), Gabriela Todea, Daniela Muncaci şi Alexandra Marian (absolvente ale Liceului „Gheorghe Şincai") sunt cele patru eleve clujence care au reuşit perfomanţa de a obţine nota 10 la sesiunea de Bacalaureat din acest an. Secretul lor: au învăţat pe parcursul celor patru ani de liceu şi nu au lăsat totul pe ultimul moment.
„Nu mi s-a părut că a fost foarte greu să obţin nota 10 la bacalaureat. Am învăţat în toţi cei patru ani de liceu. Probabil că cei care au căzut nu şi-au dat prea mult interesul", a declarat Daniela Muncaci. „Această performanţă am reuşit-o învăţând pe parcurs, iar în cele două săptămâni până la bacalaureat doar am repetat materia", a precizat şi Alexandra Marian.
Ce ar schimba la învăţământul din România
Întrebate de reporterul „Adevărul", fetele au venit câteva propuneri de schimbare a învăţământul din România. „Aş opta pentru un bacalaureat diferenţiat. Mai mult, trebuie reînfiinţate şcolile profesionale. Nu toată lumea trebuie să-şi ia bacalaureatul. Avem nevoie şi de constructori, de oameni care să lucreze în salubritate, avem nevoie de tot felul de muncitori", este de părere Anamaria Mihăilă.
„Sistemul nostru românesc încă e bazat pe o mentalitate veche şi cred că ar trebui să adoptăm mentalitatea occidentului în învăţare. Ar trebui să oferim elevului posibilitatea de a alege ce materii să studieze. Introducerea examenelor de admitere o să motiveze elevii să înveţe, dar în acelaşi timp cred că această măsură va reprezenta o scădere şi mai drastică a celor promovaţi", a precizat şi Gabriela. „Anumite materii, cel puţin în clasa a XII-a sunt inutile. Cu sig