Comisia Europeană a lansat o aplicație pentru smartphone care vizează transportul aerian și feroviar și care funcționează pe patru platforme de telefonie mobilă: iPhone și iPad (ale companiei Apple), Google Android, RIM Blackberry și Microsoft Windows Phone 7 Sursa: LIBERTATEA
Pasagerii blocați în aeroporturi sau care își așteptă bagajele pierdute pot să folosească de acum încolo o aplicație pentru smartphone (denumită The Your Passenger Rights application) pentru a-și verifica drepturile imediat și la fața locului.
Aplicația este disponibilă în 22 de limbi ale UE și vizează deocamdată doar transportul aerian și feroviar, urmând ca în 2013 să fie extinsă și la călătoriile cu autobuzul sau autocarul, precum și la transportul maritim.
Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei Europene și comisarul responsabil cu transporturile, a declarat: „Câți dintre noi nu am stat într-un aeroport, simțindu-ne frustrați în fața cuiva care susținea că nu avem niciun drept, deși noi știam că avem! Cu ajutorul acestei aplicații, milioane de călători pot ajunge ușor la informațiile potrivite despre drepturile lor de pasager în momentul în care au cel mai mult nevoie de acestea, când apar situații neașteptate.”
Aplicația e utila pentru orice tip de problemă în timpul vacanței
Pentru fiecare problemă potențială, aplicația explică drepturile pasagerilor. De exemplu, în cazul în care un zbor este anulat și pasagerului i se refuză, prin urmare, îmbarcarea, acesta poate avea dreptul la despăgubiri între 125 - 600 EUR. În cazul în care bagajul dumneavoastră este deteriorat în urma unui accident, ați putea avea de asemenea dreptul la despăgubiri. Totodată, este bine de știut că societățile de transport feroviar și aerian sunt obligate să furnizeze informații transparente privind prețurile și să ajute pasagerii cu mobilitate redusă.
În cazul în care consid