Romanii petrec in medie 18,6 ore conectati la Internet/saptamana, mult peste media din UE, in ciuda faptului ca rata de penetrare este redusa, de doar 39% din totalul populatiei (7,2 milioane). Studiul Mediascope, realizat de IAB Europe, a ajuns si in Romania anul acesta, oferind informatii relevante si uneori surprinzatoare privind (new) media romaneasca.
Mediascope este considerat standardul european in materie de cercetare cross-media in randul consumatorilor. Studiul este realizat din 2003 si anul acesta “a ajuns” si in Romania, prin intervievarea a circa 1.000 de romani.
Prezentarea studiului a fost realizata de Alain Heureux, presedinte si CEO IAB Europe.
Wall-Street.ro a realizat mai multe clipuri la prezentarea Mediascope. Acestea ofera informatii SUPLIMENTARE fata de cele regasite in text - va incurajam sa le vizualizati.
Conform studiului, tarile din Europa Centrala si de Est petrec cel mai mult timp uitandu-se la TV (17,7 ore/saptamana in medie) si, de asemenea, petrec cel mai mult timp online (16,1 ore/saptamana).
Cu toate acestea, rata de penetrare a Internetului in Europa Centrala si de Est este cea mai redusa, de doar 55%, fata de 61% in Europa de Sud Est, 81% in Europa de Vest sau 87% in Europa de Nord.
97% dintre romani s-au uitat cel putin o data la TV pe Internet (aici incluzand si canale precum YouTube) iar 19% se uita zilnic. 88% dintre romani au accesat cel putin o data un radio online si 26% asculta zilnic.
Un procent covarsitor de romani au citit stiri online (99%) in timp ce 48% citesc zilnic si 69% saptamanal.
Computerul ramane cel mai popular mediu pe care se conecteaza romanii la Internet, 7 milioane de romani intrand astfel online, din totalul de 7,2 milioane de internauti. 21% dintre ei intra insa pe Internet de pe mai multe device-uri. Tabletele PC raman o ponder