Metroul a fost visat in tara noastra la 1900, a fost planuit in anii '30 si construit de abia in perioada cultului personalitatii lui Ceausescu.
In anul 1908, un tanar student, Dimitrie Leonida, care avea sa devina o somitate inginereasca de talie europeana, isi alegea ca tema a diplomei sale de licenta proiectul constructiei unui metrou in Bucuresti.
Dar proiectul va ramane document de arhiva. In deceniul patru, dupa cum aflam din articolul "Acoperirea Dambovitei", semnat inginer Horia Voinescu in revista "Urbanismul" nr. 7-9/1935 se aduce oficial in discutie problema construirii metroului.
Dar proiectele au fost fie socotite fanteziste, fie au fost lipsite de posibilitati tehnice si materiale pentru a fi aplicate, relateaza Capital.ro.
Dupa 1970, „dosarul” metroului bucurestean a fost redeschis. Lungimea retelei de metrou a municipiului Bucuresti se intinde, in prezent, pe 69.25 km c.d. distribuiti pe patru linii magistrale si 51 de statii. Lucrarile sunt in plina desfasurare la Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon.
Metroul a fost visat in tara noastra la 1900, a fost planuit in anii '30 si construit de abia in perioada cultului personalitatii lui Ceausescu.
In anul 1908, un tanar student, Dimitrie Leonida, care avea sa devina o somitate inginereasca de talie europeana, isi alegea ca tema a diplomei sale de licenta proiectul constructiei unui metrou in Bucuresti.
Dar proiectul va ramane document de arhiva. In deceniul patru, dupa cum aflam din articolul "Acoperirea Dambovitei", semnat inginer Horia Voinescu in revista "Urbanismul" nr. 7-9/1935 se aduce oficial in discutie problema construirii metroului.
Dar proiectele au fost fie socotite fanteziste, fie au fost lipsite de posibilitati tehnice si materiale pentru a fi aplicate, relateaza Capital.ro.
Dupa 1