Mystery shopping-ul, "clientul sub acoperire", este un concept folosit cu succes pe pieţele din Occident, însă este destul de puţin cunoscut la noi
În condiţiile economice actuale, fidelizarea clienţilor şi monitorizarea comportamentului angajaţilor au devenit tot mai importante
Clienţii nemulţumiţi de obicei nu fac plângere împotriva firmei (mai puţin de 5%), dar povestesc experienţa lor negativă la chiar mai mult de 10 persoane
În condiţiile economice actuale, în care românii sunt mult mai atenţi la ceea ce cumpără şi piaţa nu mai este dictată de către companii ci de către clienţi, fidelizarea clienţilor şi monitorizarea comportamentului angajaţilor au devenit aspecte tot mai importante pentru supravieţuirea afacerilor. "Angajaţii care relaţionează direct cu clienţii fac mai mult decât să aducă venituri firmei, reprezintă imaginea companiei în piaţă, iar dacă reclama negativă ridică costurile pierderii unui client la sume exorbitante, efectul cauzat de pierderea renumelui printr-un serviciu neprietenos este devastator", a declarat, pentru Curierul Naţional, Cosmina Voichiţa Meseşan, manager general al VBS Business Solutions.
Potrivit Adelinei Cârstea, fondatorul Share Experience, diferenţa dintre succesul sau eşecul unei afaceri nu ţine neapărat de produsul sau preţul serviciului, ci contează foarte mult transferul de încredere pe care compania reuşeşte să îl insufle clientului.
"Diferenţa între succesul unei afaceri şi falimentul ei nu ţine neapărat de produsul sau preţul serviciului pe care îl oferă o firmă, ci de transferul de încredere care se realizează între oamenii din spatele acelor afaceri. Cu siguranţă nu ne adresăm celor ce aşteaptă mereu ca alţii să le rezolve problemele, celor ce preferă să intre în polemici nesfârşite fără niciun rezultat pozitiv, celor ce consideră că ştiu destul, celor ce cred că această criză eco