Firme din China sunt interesate să investească în construcţia canalului magistral de irigaţii Siret-Bărăgan.
Reprezentaţii Ministerului Agriculturii au discutat recent cu investitori chinezi despre realizarea canalului Siret-Bărăgan, partea chineză dorind să ştie cum îşi poate recupera banii, în cazul în care ar decide să investească în acest obiectiv.
"Săptămâna trecută am avut o întâlnire cu o delegaţie chineză care are un apetit pentru astfel de investiţii. Cel mai importat lucru pe care l-a cerut partea chineză a fost modul de amortizare a investiţiilor. În acest obiectiv al canalului Siret-Bărăgan sunt implicate trei ministere, respectiv Ministerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Ministerul Agriculturii", a declarat secretarul de stat în Ministerul Agriculturii, Daniel Botănoiu, citat de Agerpres.
Valoarea totală a investiţiilor statului român, prin Administraţia Naţională "Apele Române", pentru cei 50 km de canal executaţi în 20 de ani, dintre care doar 5,7 km de canal sunt "funcţionali", a fost de circa 132,8 milioane de euro. Astfel, la un calcul simplu reiese că fiecare kilometru "funcţional" din canalul Siret - Bărăgan a costat statul român 22,8 milioane euro, adică mai mult decât pentru fiecare km din autostrada Transilvania, construită de Bechtel, unde costurile au fost de 20 de milioane de euro pe km.
Pe lista cu proiectele PPP a Guvernului Boc
Canalul Siret-Bărăgan a fost inclus anul trecut de Guvernul Boc pe lista proiectelor ce urmau să fie realizate în parteneriat public-privat (PPP).
"Pentru agricultură este prioritară realizarea canalului magistral Siret - Bărăgan, pentru a rezolva problema irigaţiilor şi a dependenţei de condiţiile meteorologice. Valoarea investiţiei a fost stabilită la 744,5 milioane lei la sfârşitul anului 2009. La momentul actual, studiul de prefezabilitate şi documentaţia de atr