Dentsu Inc, compania japoneză de publicitate înființată acum 111 ani, a convenit să achiziționeze compania de publicitate britanică Aegis Group Plc contra 3,16 miliarde de lire sterline pentru a crea o rețea globală de media și marketing.
Acționarii Aegis vor primi 240 de pence pe acțiune, sau cu 48% peste prețul de închidere al acțiunilor de ieri de pe bursa din Londra, în cadrul unei oferte recomandate de directori, se arată într-un comunicat al companiei. Dentsu a achiziționat o cotă de 15% și a convenit achiziția a încă 5% din partea companiilor controlate de Vincente Bollore, principalul acționar al Aegis. Valoarea acțiunilor Aegis a crescut la 235,8 pence la 8:24 dimineața, ora Londrei, anunță agenția de știri Bloomberg.
Dentsu, un nou gigant global pe piața de publicitate
Acordul va crea un gigant global cu 33.00 de angajați și va transforma Dentsu, care și-a generat 90% din venitul pe anul trecut de pe piața domestică, cea mai mare companie independentă achizitoare de spații de publicitate. Aegis a câștigat în ianuarie un contract de gestiune a fondurilor de publicitate ale General Motors care se ridică la 3 miliarde de dolari, cel mai important contract din istoria companiei britanice.
Combinația va „crea o nouă rețea de comunicații pentru era digitală, concentrată pe ofeta celor mai bune servicii de brand, media, digitale și de marketing pentru clienți în cadrul unei platforme complet integrate”, se arată în comunicatul Aegis.
Analiștii au speculat de ceva vreme că Bollore dorește să-și vândă cota din Aegis, Morgan Stanley a declarat în martie că Bollore „nu ține cu dinții” de cota sa de acțiuni, fapt care ar putea încuraja ofertele.
Acțiunile lui Bollore
Bollore va păstra o cotă de 6% în Aegis, cu toate că Dentsu are „o promisiune irevocabilă” de a le achiziționa și pe acestea în viitor, a d