Comunicarea interna si brandul de angajator. Cateva intrebari pe care coordonatorii societatilor de avocatura si le pot pune spre binele lor si al celor pe care ii conduc.
Comunicarea interna este existenta in orice organizatie. Atunci cand o considerati a fi importanta si daca ii acordati timp, poate deveni un element de branding care va conta mult in evolutia societatii de avocatura. Experienta reflectata din studii de caz realizate in randul companiilor multinationale arata ca brandul de angajator este de luat in seama si in acest domeniu.
Daca este luata in serios, gandita si aplicata, comunicarea interna este o cale prin care societatile de avocatura obtin reale avantaje in fata competitorilor. Este vorba despre reputatie in randul potentialilor angajati, implicit si in randul clientilor actuali si potentiali.
Comunicarea interna defectuoasa are efecte asupra rezultatelor companiilor din orice domeniu, in special asupra celor ce ofera servicii premium cum sunt cele de avocatura. Brandul de angajator, o data formulat si inclus in strategia de brand la care am mai adus referire in articolele pe care le-am semnat, este apoi “crescut” si intretinut prin comunicarea intre toti aceia ce pun umarul la lucru intr-o societate de avocatura, fie ei avocati sau personal administrativ, parteneri coordonatori sau avocati stagiari.
Deseori am observat ca, la auzul conceptelor pomenite aici, unii avocati ridica din umeri. Ma simt nevoita sa aduc argumente simplificate care sa sustina ideea ca atat comunicarea interna, cat si brandul de angajator conteaza cu adevarat. Atunci cand, intr-un grup de angajati, acestia nu se cunosc, nu stiu cu ce se ocupa fiecare si, in plus, lucreaza intr-un climat apasator, neplacut, intesat de zvonuri spuse in soapta, intregul grup are de suferit. Tot un efect malign au si lipsa de directie, absenta « unei carari » cat de