Mai e puţin şi primul lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj, în lungime de puţin peste 9 kilometri, va fi complet asfaltat, scrie ziuadevest.ro, confirmând informațiile publicate de Capital.
Cel mai apropiat lot în lucru este bypass Timişoara sau lot 1 Timişoara-Lugoj, circa 9,5 kilometri, pe care mai sunt de asfaltat circa 500 de metri, în dreptul viaductelor şi pasajelor, scrie ziuadevest.ro.
Ce înseamnă finalizarea acestui tronson? „În special pentru TIRişti, este un câştig de circa jumătate de oră, ei nemaifiind nevoiţi să parcurgă traseul Giarmata-Dumbrăviţa-Centură-Ghiroda şi DN6, ci ajung pe DN 6, între Remetea şi Izvin. Camioanele vin foarte încet pe actualul traseu, cu limitare de drum judeţean şi localităţi. Au de câştigat şi cei cu maşini personale, care sunt pe traseul Arad-Estul României, vor câştiga cel puţin 20 de minute", spune Marius Popovici, vicepreşedinte PNŢCD, pentru ziuadevest.ro.
"Marele semn de întrebare rămânând accesul pe autostradă în nodul Giarmata, unde în prezent se intră printr-un giratoriu provizoriu, pe soluţia finală, cu subtraversare spre Lipova, nu se lucrează din luna decembrie a anului trecut”, adaugă Marius Popovici.
Conform contractului încheiat în vara anului trecut , termenul estimat pentru finalizare este aprilie 2013, însă constructorul are în intenţie să predea lucrarea către Compania de Drumuri şi Autostrăzi la finele acestei luni, adică cu opt luni mai devreme, ceea ce înseamnă o premieră pentru România.
Dorinel Umbrărescu, patronul Spedition UMB, a declarat pentru Capital că la sfârşitul acestei luni pe autostrada Timişoara-Lugoj se poate circula.
Cum explica ministrul importanţa celor 9,5 km
“Chiar dacă aparent aţi spune că este o porţiune mică, este foarte importantă pentru Timişoara, pentru că reuşim acolo să scoatem traficul greu di