Ministerul vrea să le reducă, dar chiar şi aşa sunt mult mai mari decât în ţările vecine
Radu Dinescu (UNTRR): Amenzile sunt uriaşe în comparaţie cu veniturile şi nivelul de dezvoltare al economiei
Augustin Hagiu: Problema nu este numai cuantumul amenzilor, ci şi că se aplică pentru tot felul de aberaţii
Problemele transportatorilor s-au acutizat în ultimii ani, pe de o parte din cauza crizei financiare, care a generat numeroase insolvenţe şi chiar falimentul unor firme de transport, iar pe de alta din cauza problemelor climatice, care au adus pierderi uriaşe operatorilor din domeniu, nevoiţi să "stea pe dreapta" din pricina zăpezilor abundente din această iarnă şi, mai nou, a caniculei care-i obligă la pauze zilnice de peste zece ore.
Pe lângă toate acestea, transportatorii se confruntă şi cu amenzile uriaşe aplicate, nu de puţine ori pentru "tot felul de aberaţii", după cum susţin reprezentanţii industriei.
La insistenţele acestora, oficialii Ministerului Transporturilor s-au gândit să modifice anumite prevederi legislative privind cuantumul amenzilor şi a numărului încălcărilor pentru care se aplică, dar proiectul de act normativ este departe de a reflecta discuţiile purtate cu patronatele în ultimul an.
Problemele semnalate de transportatori ministerului de resort n-au avut prea mare ecou, instituţia elaborând recent un proiect de modificare a HG 69 prin care diminuează cu doar 20% cuantumul amenzii maxime aplicate încălcărilor grave de la legislaţie, deşi nivelul acestora în România este de cinci ori mai mare decât în Bulgaria.
"Amenzile sunt uriaşe în comparaţie cu veniturile şi nivelul de dezvoltare al economiei. În Bulgaria, amenda maximă pentru încălcări grave este 1.500 leva (aproximativ 800 euro), în timp ce la noi se ridică la 18.000 lei (aproximativ 4.000 euro), adică de cinci ori mai mari. Noi am solicitat