Apa, bauturile racoritoare, berea, inghetata si produsele cosmetice solare inregistreaza cele mai mari vanzari din an pe timpul verii, iar de la an la an, marketerii isi extind aria de comunicare, punand in practica strategii tot mai diverse pentru a fi in locul si la momentul potrivit mai aproape de consumatori, conform companiei Syscom Digital.
„Actiunile de comunicare mobila pentru produsele de sezon cresc foarte mult in volum vara, iar acest lucru este explicabil prin faptul ca telefonul mobil raspunde cel mai bine comportamentului de consum specific acestei perioade: achizitie de impuls, intervale orare in care consumul anumitor produse creste vertiginos etc. Mizand pe nevoia imediata a consumatorilor, promotiile « anuntate » prin telefonul mobil constituie « punct ochit – punct lovit »”, considera Maia Novolan, director general Syscom Digital, agentie specializata in marketing mobil si interactiv.
Circa 90% din piata de marketing mobil este reprezentata de SMS-uri, iar pe perioada verii activarile prin SMS sunt cel mai des folosite in campanii. Dintre cele aproape 24 de milioane de telefoane mobile active din Romania, in medie circa 25% din totalul destinatarilor sunt antrenati in actiuni de promovare de tip „push”, primind SMS-uri promotionale in sezonul estival. In acelasi timp, traficul SMS generat de inscrierile in promotii (actiuni de tip „pull”) ajunge la peste 35 de milioane de mesaje anual, in jur de 28-30% din volum fiind rezultat din promotiile de sezon.
„Promotiile prin SMS au succes mare vara, inregistrand rezultate foarte bune, pentru ca angajeaza activ consumatorii in perioada cea mai propice de consum pe gama respectiva de produs. Cele mai utilizate mecanisme sunt, fara indoiala, cele bazate pe coduri unice intrucat faciliteaza monitorizarea inscrierilor, practic raspunsul fiind considerat «aproape in timp real ». Peste tr