Peste șapte milioane de rezultate la o simplă căutare pe google cu două cuvinte: sport extrem. Mult, puțin? Dacă ne raportăm la sezon și luăm în calcul România, sporturile de apă încep să fie tot mai căutate.
De două ori pe an, Patrick Nordstjærne merge într-o vacanță de o săptămână la scuba diving. Face acest lucru de opt ani, și nu s-ar zice că s-a plictisit. Deși admite că este un sport „mai costisitor“ – o săptămână în Egipt costă circa 1.500 de euro cu tot cu echipamentul închiriat -, totuși este convins că, odată cu dezvoltarea acestui sport în România, practicanții vor fi mult mai interesați de Marea Neagră. De aceea s-a gândit să organizeze, în această vară, niște cursuri pentru membrii rețelei sociale pentru singles Let’s Meet, pe care a înființat-o în România. Altfel spus, ce înseamnă un curs de scuba diving și ce ar trebui să știe un posibil practicant al acestui sport? „Este mai mult decât o sumă de activități. Dincolo de antrenarea corpului fizic, este un training mental, o educare în vederea depășirii propriilor limite și o exersare a coordonării mișcărilor“, dă o definiție scurtă Nicolae Tudor, general manager Atlantis Mar Group din Constanța. Cu alte cuvinte, vorbim despre călătoria într-un mediu nou, ascuns, care „pune la lucru resursele interioare ale practicantului, de la latura senzorială până la perceperea acută a propriilor sale emoții“. Bineînțeles, ca orice călătorie, costă: 1.000 – 1.200 lei pentru un curs complet, în funcție de instructor și de firma prin care se fac aceste cursuri.
Creștere cu 50% a interesului pentru diving
Cert este că, spun jucătorii din piață, numărul celor interesați de această activitate a început să crească. „Dacă ne raportăm la aceeași perioadă a anului trecut, există o creștere de 50% a interesului pentru aceste activități“, spune Nicolae Tudor sau „de 30%“, potrivit lui Dani