Sunt situaţii în care retragerea de numerar poate fi blocata de funcţionarea defectuasă a bancomatului. O pană de curent sau pur şi simplu o eroare pot face ca bancnotele să nu mai ajungă efectiv în mâna clientului, chiar dacă operaţiunea de debitare a contului s-a realizat.
Dacă eroarea apare la bancomatul care a emis şi cardul, procedura este mai simplă, arată specialiştii portalului www.conso.ro. Odată banca anunţată, sumele pot fi rambursate în contul clientului, iar bancomatul resetat.
Dacă eroarea apare atunci când se utilizează bancomatul altei bănci, atunci remedierea situaţiei prespupune ca banca emitentă a cardului să ia legătura cu banca proprietară a bancomatului şi să recupereze pentru client sumele blocate în bancomat. Practic, acest proces de comunicare se bazează pe diverse protocoale interbancare.
Ce paşi trebuie urmaţi:
1. Dacă bancomatul se află în incinta unei bănci, iar problema s-a petrecut în timpul programului de lucru, trebuie anuntaţi imediat angajaţii din unitate, pentru a vedea dacă problema se poate rezolva pe loc.
2. Dacă bancomatul aparţine aceleiaşi bănci care a emis şi cardul atunci se depune o contestaţie la bancă pentru a se returna în cont sume reţinute.
3. În cazul în care bancomatul şi cardul aparţin unor bănci diferite, cel mai indicat este să se ia legătura atât cu banca emitentă a cardului, cât şi cu banca deţinătoare a ATM-ului.
4. Încercaţi să reţineţi cât mai exact locaţia ATM-ului, ora la care aţi încercat să scoateţi banii şi eroarea care s-a petrecut (s-a blocat ATM-ul, nu s-au retras banii la timp, a apărut un mesaj de eroare pe ecran).
5. În cazul în care aţi depus contestaţii, dar returnarea banilor întârzie sau întâmpinaţi dificultăţi, puteţi face o sesizare în acest sens către Protecţia Consumatorului