Pe lângă sesizările importante, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Timiş sosesc, uneori, şi reclamaţii care stârnesc amuzamentul. În caz fericit, amuzamentul. Acestea sunt, de cele mai multe ori, anonime.
În căutarea teiului găurit
O asemenea reclamaţie a sosit, zilele trecute, pe adresa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Timiş, într-un plic pe care scria stângaci şi cu litere mici „către protecţia consumatorului”. Înăuntru, o hartă desenată de mână, în care se ofereau indicaţii către „teiul găurit cu Bor Maşina la rădăcină şi pune motorină pentru a distruge.” Lângă „legendă”, un tei desenat, pe trunchiul căruia stătea scris „teiul”, iar mai jos, un altul, de data asta însemnat doar cu „tei”, pentru a nu i se da importanţă în eventualele cercetări. Zona la care se făcea referire este Complexul Studenţesc, mai precis la intersecţia străzilor Mehadia cu Charles Darwin. Dacă s-ar face o anchetă, cei de la Mediu ar avea ceva bătăi de cap. Zona e „tivită” de tei, cum de puţine ori ţi-e dat să vezi. Mai mult, toţi păreau în regulă, văruiţi şi nevătămaţi.
Pentru că legea le impune să dea un răspuns şi să găsesacă o rezolvare pentru orice fel de problemă reclamată, oficiali ai C.J.P.C. Timiş spun că intenţionează să trimită această sesizare la Mediu. Doar că, în cazul plângerilor anonime, asemenea probleme sunt aproape imposibil de rezolvat. „Fiecare se gândeşte la cine să apeleze pentru a sesiza o neregulă. Sunt situaţii în care nu ai cum să-i ajuţi, pentru că sunt anonime. Conform legii, anonimele trebuie clasate. Dacă era o persoană care îşi dădea numele, puteai să o contactezi, să-i spui să vină cu nişte lămuriri”, explică unui dintre inspectori.
„O adevărată lieratură”
Sunt cuvintele inspectorului în ceea ce priveşte o sesizare anonimă scrisă de „altcineva, nu de m