Bugetele pentru publicitatea online au crescut enorm in ultimii 10 ani, de la un total de 100.000 euro in 2001 la 41,2 mil. euro, cat estimeaza pentru acest an un studiu Hyperactive. Dar cat din aceasta suma provine efectiv din reclama vanduta pe Internet?
Mediafax Group, care detine diverse platforme de business, sport sau divertisment, a inregistrat pentru 2011, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, o cifra de afaceri de peste 69 milioane de lei (16,3 milioane euro) si un profit net de peste 81.600 de lei (19.261 euro).
Principala sursa de venit pentru site-urile din portofoliul Mediafax Group a fost anul trecut publicitatea print si online, potrivit lui Orlando Nicoara, directorul general al grupului. Alte surse de castig ale grupului: serviciile agentiei de presa Mediafax, diverse evenimente si vanzare de ziare si reviste.
In ceea ce priveste evolutia pietei publicitatii in acest an, Nicoara sustine ca ea va creste cu siguranta pe siteurile internationale cu prezenta in .ro (Google, Facebook, Yahoo) si va scadea pe siteurile locale.
Internet Corp, companie depublishing online ce detine site-uri de business, stiri si lifestyle, inregistra in 2011 o cifra de afaceri de peste 9,3 milioane de lei (2,2 milioane de euro), din care 1,6 milioane provin din incasarile din publicitate, a declarat pentru DailyBusiness.ro, Mihai Seceleanu, CEO al Internet Corp. Compania a inregistrat anul trecut pierderi de peste 690.000 de lei (163.000 de euro).
Q2M, regie care a fuzionat recent cu agentia Thinkdigital, avea anul trecut o cifra de afaceri de peste 6,2 milioane de lei (1,46 milioane de euro) si un profit net de peste 490.000 de lei (115.000 de euro).
"Activitatile pe care le derulam noi sunt doar de publicitate online si proiecte cross-media – de genul RoNewMedia – ICEEFest