Închirierea maşinilor pe termen lung, prin contracte de leasing operaţional, având ataşate servicii de service, asigurare şi soluţii pentru optimizarea costurilor, a prins extrem de bine la români, piaţa crescând cu 15- 20%, an de an. Dacă iniţial multinaţionalele au fost cele care au apelat la aceste servicii, acum şi firmele locale au început să le acceseze, a spus pentru EVZ Bogdan Apahidean, preşedinte al Asociaţiei Societăţilor de Leasing Operaţional şi director general al LeasePlan.
LeasePlan este una din cele mai mari companii de leasing operaţional de pe piaţa locală. La finele primelor şase luni ale anului compania administra 6900 de autovehicule, dintr-un total propus de 7400 de autovehicule pentru sfârşitul lui 2012.
Ce schimbări au apărut în 2012 în preferinţele clienţilor de leasing financiar: mărci de maşini şi maturităţi de contracte?
Bogdan Apahidean: Schimbările majore nu au fost înregistrate în privinţa mărcilor de maşini sau a maturităţii contractelor. Cerinţele clienţilor s-au rafinat însă şi au crescut exigenţele privind calitatea serviciilor.
Cum a evoluat preţul contractelor de leasing operaţional în criză?
B. A.: În general, tendinţa a fost cea de scădere a preţurilor. Acest lucru provine atât din reducerile pe care le-au efectuat în timp dealerii auto şi ceilalţi furnizori de servicii, cât şi din creşterea experienţei firmelor care oferă leasing operational. Tendiţele sunt legate de o mai atentă alegere a furnizorului de servicii şi, implicit, de un număr mai mare de servicii oferite pentru aceeaşi sumă plătită.
Ce clienţi apelează la leasing operaţional?
B. A.: Iniţial, companiile interesate de leasingul operaţional au fost doar multinaţionalele, în principal datorită experienţei pe care o aveau la nivel internaţional cu astfel de soluţii. Astăzi însă, şi companiile locale sunt int