Francois Hollande, preşedintele Franţei, a declarat că intenţia PSA Peugeot Citroen de a închide o uzină şi a concedia 14.000 de angajaţi nu va fi tolerată. Analiştii Bloomberg consideră că istoria sugerează un deznodământ diferit.
În cadrul ultimului conflict major dintre un preşedinte francez şi o companie privată în ceea ce priveşte concedierile, Nicolas Sarkozy, predecesorul lui Hollande, a jurat, în 2008, că ArcelorMittal nu va închide niciodată un complex siderurgic din nord-estul Franţei şi că slujbele vor fi protejate. În 2009, cel mai mare concern siderurgic mondial a închis acea uzină.
Citeşte mai multe despre şocul provocat de intenţiile Peugeot de a închide uzina de la Aulnay
Sprijin pentru sectorul auto
Hollande, care a câştigat alegerile din mai pe baza promisiunilor de a opri „avalanşa de concedieri”, a declarat pe 14 iulie că va pune presiune asupra Peugeot pentru ca această companie să-şi reformuleze planul de restructurare necesar pentru a reduce din pierderi . Guvernul francez va emite, la rândul său, un raport asupra unei strategii de sprijin a sectorului auto francez.
„Statul nu dispune de niciun mijloc de a creşte presiunea asupra Peugeot”, a declarat Florent Couvreur, analist la CM-CIC Securities. „Aşteptăm cu interes prezentarea planului lor din 25 iulie”.
Citeşte şi despre planul cincinal al administraţiei Hollande de luptă contra sărăciei şi a excluderii sociale
Costul forţei de muncă
Nici Peugeot nu are multă libertate de mişcare în ceea ce priveşte amendarea planului propriu de restructurare. Cel de-al doilea cel mai mare constructor de automobile înregistrează pierderi lunare de 200 de milioane de euro iar agenţia de evaluare financiară Moody’s Investors Service a pus, pe 13 iulie, ratingul companiei, aflat la Ba1 (deja „gunoi financiar), sub reevaluare pentru o posib