Intr-o batalie stransa, in care sunt inclestate multe persoane, care se desfasoara si pe strada si la bere si pe net si la televizor, care a avut puterea sa mobilizeze si ziaristii de peste ocean, ca sa nu mai vorbim de responsabilii si presa din Comunitatea Europeana, uitam sa vorbim despre lucrurile de baza, de la care pleaca de fapt toata lupta.
Miza nevazuta a bataliei este competenta politica, picatura care a umplut paharul fiind ideea ca presedintele suspendat trebuie demis pentru este un incompetent din punct de vedere politic si a facut sau face mult rau tarii si cetatenilor ei. Modalitatea aleasa, prin incercarea de a pacali Constitutia (care cere abateri grave), a inflamat spiritele.
Componentele competentei
Ceea ce pot eu sa constat este o mare deficienta de competenta politica. Deoarece se vorbeste de ea numai in cadrul sistemelor, competenta are doua sensuri legate de acesta: 1. functiile incredintate si 2. calitatea indeplinirii lor.
La capitolul functii incredintate, la noi legislativ este si Guvernul si Parlamentul. Prin ordonante de urgenta au fost decise prea multe lucruri importante care nu intra in domeniul de activitate a Guvernului. De unde si pana unde Guvernul decide ce face Curtea Constitutionala? Cine i-a dat si unde, prin ce act, aceasta competenta?
In termenii Codului Penal, asumarea de prerogative neincredintate se numeste uzurpare de functie. Deci, pe partea cu identificarea functiilor si a domeniilor de competenta a institutiilor statului, lucru care tine de politica, suntem deficitari. Motivul sta in cealalta componenta a competentei.
Politicienii cred ca i-am pus in functii ca sa ne conduca. Dar competenta este incompatibila cu conducerea, prin esenta ei, ea nu poate fi decat slujire, ea arata de fapt calitatea slujirii. Indeplinirea functiilor incredintate in stat