Studiile necesare pentru demararea lucrărilor de extindere a liniei 4 de metrou pe tronsonul Gara de Nord – Progresul se vor face cu bani elveţieni.
Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice al Confederaţiei Elveţiei a aprobat proiectul propus spre finanţare de SC Metrorex SA, care vizează realizarea studiului de pre-fezabilitate şi a celui de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu.
Acţiunea se circumscrie măsurilor cuprinse în Acordul-cadru încheiat între Consiliul Federal Elveţian şi Guvernul României privind implementarea Programului de cooperare elveţiano-român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, semnat la data de 7 septembrie 2010.
În cadrul proiectului, concomitent cu elaborarea studiului de pre-fezabilitate şi a celui de fezabilitate, se are de asemenea în vedere realizarea a două studii:
- privind transportul multimodal în municipiul Bucureşti ce va evidenţia impactul asupra transportului de suprafaţă a Liniei 4 de metrou
- privind creşterea traficului pe Linia 4 de metrou, precum şi încheierea unui parteneriat instituţional între S.C. Metrorex S.A şi companii de transport public din Elveţia.
În conformitate cu prevederile Acordului-cadru bilateral dintre Elveţia şi România, urmează ca în perioada următoare să fie semnat Acordul de Proiect.
„O dată cu elaborarea documentaţiilor tehnico-economice necesare promovării acestui proiect, SC Metrorex SA trece la o nouă etapă în procesul de dezvoltare a reţelei de metrou şi anume acela de extindere a Liniei 4, pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu, iar la finalizarea acestuia şi conectarea cu linia de legătură a metroului cu Aeroportul Internaţional Otopeni, Municipiul Bucureşti va dispune de cea mai lungă diametrală de