Clienţii Astra Asigurări, companie controlată de omul de afaceri Dan Adamescu, au trimis la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) peste 2.800 de petiţii şi sesizări în primele şase luni din acest an, dublu faţă de numărul reclamaţiilor înregistrate pe tot parcursul anului trecut.
Cele 2.800 de petiţii reprezintă peste o treime din totalul de 7.500 de reclamaţii înregistrate de cele mai mari zece companii din piaţa asigurărilor generale în perioada ianuarie-iunie 2012. Astra era cea mai mare companie de asigurări generale la finalul anului trecut şi avea 3,4 milioane de contracte. Aproape 90% din petiţiile trimise la CSA de clienţii Astra s-au dovedit întemeiate şi au fost soluţionate favorabil, în timp ce două treimi din totalul reclamaţiilor au fost legate de modul de gestionare a dosarelor de daună.
Astra s-a aflat în mod constant în topul asigurătorilor cu cele mai multe reclamaţii la CSA, în condiţiile în care a avut o politică agresivă de creştere a afacerilor pe segmentul asigurărilor de răspundere civilă auto, inclusiv prin preţuri sub media pieţei. De altfel, cele mai multe nemulţumiri vin de la clienţii cu poliţe auto care acuză modul în care sunt gestionate despăgubirile.
CSA a luat o atitudine fermă faţă de problemele din piaţa asigurărilor, în special a asigurărilor auto, pe care clienţii le reclamă pe diverse căi de mai mulţi ani. În aceste condiţii, tot mai mulţi clienţi au prins curaj şi au început să reclame pe căi oficiale aceste probleme, multe legate de plata cu întârziere a despăgubirilor datorate.
Mai mulţi şefi de companii de asigurări au fost amendaţi recent de CSA din cauza creşterii numărului de reclamaţii. Cea mai mare amendă, de 30.000 de lei, a fost încasată de preşedintele directoratului Astra Alexander Adamescu. Şi şefii Asirom, Euroins şi Omniasig au fost amendaţi de CSA. Cele trei companii au strâns u