În transportul rutier de mărfuri termenele de plată au ajuns să depăşească contractual chiar şi 90 de zile de la data emiterii facturii
CNR propune eliminarea acestora din Codul Fiscal şi stabilirea numărului de 30 de zile drept termen maxim de achitare a facturilor
Dacă măsura s-ar aplica, întreaga economie ar prinde viaţă, finanţarea afacerilor ar fi şi mai lejeră, falimentele ar fi evitate, iar bugetul de stat ar avea enorm de câştigat
Termenele lungi de plată, care în domeniul transporturilor rutiere de mărfuri au ajuns să depăşească chiar şi 90 de zile, forţează transportatorii să suplimenteze zilnic, cash, costurile legate de carburanţi, urmând ca banii să fie recuperaţi deloc sau mult prea târziu - atunci când firma este deja în pragul falimentului. Ca atare, transportatorii cer eliminarea din Codul Fiscal a termenelor lungi de plată, învederate de aproape 5 ani şi înlocuirea lor cu unele de maximum 30 de zile.
"Confederaţia Naţională Rutieră trage un semnal de alarmă foarte serios cu privire la extinderea din ce în ce mai rapidă a termenelor de plată practicate atât între agenţii economici cât şi în relaţiile economice dintre stat şi mediul privat. Pe fondul unei lipse totale de încredere între toţi factorii economici din zona industriilor, serviciilor şi comerţului asistăm în ultimii ani la o extindere de neînţeles a termenelor de plată practicate în relaţiile comerciale. Dacă în 2007, 45 de zile termen de plată era considerat ca fiind nejustificat, în momentul de faţă presiunea exercitată în special asupra producţiei inclusiv de materii prime, respectiv serviciilor cum ar fi transportul rutier de mărfuri, se manifestă prin atingerea unor termene de plată ce au ajuns să depăşească contractual chiar şi 90 de zile de la data emiterii facturii", au comunicat patronatele.
Practicate în special de multinaţionale
@N_