Sub aspect juridic, lucrurile sunt la fel de clare cum sunt si din punct de vedere politic. In oglinda. Ceea ce inseamna ca, juridic, USL poate utiliza cu succes modalitatea de referendum declarata drept constitutionala in trecut de catre CCR, respectiv cu jumatate plus unu dintre cei care se prezinta la vot. Dar, din punct de vedere politic, aceasta ar reprezenta o greseala. Astfel incat, fara cartire, USL se conformeaza ultimei decizii a Curtii Constitutionale. Ce inseamna asta?
In primul rand, de ce s-a ajuns in aceasta situatie? De ce factorul politic e mai puternic decat cel juridic? Dintr-un motiv aparent simplu dar, in realitate, extrem de complex. Si anume ca, in timp ce PDL si guvernul de la Cotroceni al Presedintelui Traian Basescu s-au priceput extrem de bine sa deformeze situatia politica din Romania in exteriorul acestei tari, USL si noul Guvern instalat la Palatul Victoria s-au dovedit a fi extrem de vulnerabili in a prezenta situatia reala. Cu titlu de exemplu, voi semnala un fapt strigator la cer. Conform propriilor declaratii, Presedintele Traian Basescu i-a spus cancelarului german Angela Merkel o minciuna gogonata. Si anume ca in Constitutie nu exista o procedura de suspendare a presedintelui. Este o dezinformare de o gravitate extrema. Iar daca Angela Merkel chiar l-a crezut pe Traian Basescu, asta s-a intamplat si din vina autoritatilor de la Bucuresti, politice ale USL si guvernamentale din subordinea lui Victor Ponta, care nu s-au priceput sa afirme raspicat care este adevarul. Iar cand Basescu a schingiuit adevarul, sa-l restabileasca.
In al doilea rand, Curtea Constitutionala a fost sacralizata. Sacralizata in Uniunea Europeana si la Washington dar sacralizata si in Romania. Cati dintre responsabilii europeni cunosc, insa, adevarul? Si anume ca reprezentantii acestei institutii sunt numiti la capatul unui concurs politic pe cri