Marketingul clasic, încă un element esenţial în mix-ul de comunicare
Bugetele din prima parte a anului 2012 nu au adus surprize
Cele mai mari greşeli sunt renunţarea la eforturile de marketing şi teama de nou
Renunţarea masivă la eforturile de marketing pentru a reduce costurile şi teama companiilor de a încerca lucruri noi reprezintă, potrivit specialiştilor din domeniul comunicării, principalele greşeli pe care companiile le fac, în contextul economic actual, atunci când vine vorba de promovare.
Mona-Lisa Caravaniez, managing director Ogilvy&Mather, a declarat pentru Curierul Naţional că reducerea costurilor prin renunţarea la eforturile de marketing constituie una dintre erorile cele mai des întâlnite. "Renunţarea masivă la eforturile de marketing pentru a reduce costurile este principala greşeală pe care firmele şi companiile o fac în contextul economic actual. În felul acesta se pierde investiţia făcută anterior şi eventualele avantaje competitive. Este echivalentul «depunerii armelor»", ne-a explicat ea.
În acelaşi timp, Ioana Mucenic, managing partner Pastel Group, susţine că majoritatea companiilor încă sunt reticente în ceea ce priveşte noul şi preferă să urmeze vechile metode.
"Încă se poate vedea o temere a companiilor de a încerca lucruri noi, preferăm să mergem pe căi bătătorite, căci sunt mai sigure. Este dificil să îţi asumi riscuri în contextul actual al pieţei şi companiile nu vor vrea să se joace cu bugetele lor. Preferă să opteze pentru metodele pe care le-au mai folosit şi ştiu că dau rezultate", a declarat, pentru Curierul Naţional, Ioana Mucenic.
Mona Opran, General Manager Saatchi & Saatchi X, consideră că principala greşeală făcută de companii, în contextul economic actual, atunci când vine vorba de promovare, este reprezentată de nepunerea unui accent pe oameni. "Business-ul înseamnă oamenii