Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a reacţionat după ce gândul a scris despre canalul de irigaţii Siret-Bărăgan care a costat statul român, în 20 de ani, circa 132 de milioane de euro, costul per kilometru "funcţional" fiind de 22,8 milioane de euro, mai scump decât în cazul Autostrăzii Bechtel.
Ministrul Agriculturii a declarat, joi, că a încercat fără succes să identifice în Ministerul Agriculturii sau în alte instituţii ale statului proiectul canalului Siret-Bărăgan, adăugând că în cazul în care se va dovedi şi "utilitatea" lui, proiectul ar putea fi finanţat cu fonduri europene.
Constantin: "Am încercat să-l identific undeva . .."
gândul a scris joi despre proiectul canalului Siret-Bărăgan, început în urmă cu 20 de ani, până în prezent fiind construiţi doar 5,7 km care consideraţi "funcţionali". Astfel, rezultă că în prezent costul pentru fiecare kilometru funcţional de canal ar fi mai mare decât pentru fiecare km din autostrada Transilvania, executată de Bechtel.
„Se discută de foarte mult timp de acest proiect (canalul Siret-Bărăgan). Eu am încercat să-l identific undeva la Ministerul Agriculturii sau în alte structuri ale statului, nu l-am identificat, ca atare nu putem vorbi de declanşarea investiţiilor, chiar dacă am avea investitori pe acea direcţie”, a declarat joi ministrul Agriculturii, Daniel Constantin.
El a adăugat că în cazul în care se va dovedi utilitatea acestui proiect, acesta ar putea fi finanţat din fonduri europene, în cadrul unui parteneriat public-privat.
Constantin: Sperăm la un proiect care ar putea atrage investiţii străine
„Lucrăm şi sper ca în cel mai scurt timp să avem un astfel de proiect şi pe baza acestui proiect, pe baza dovedirii utilităţii unui astfel de proiect să putem să atragem investiţii străine care pot intra pe baza solicitării făcute la Bruxelles într-un parten