"Ştiu că aveţi foarte multe calităţi, pentru că v-am studiat CV-ul şi am văzut ce realizări profesionale aveţi, dar eu sunt mai răutăcios şi îmi place să analizez lucrurile mai puţin plăcute. Care este cel mai mare defect al dvs.? " Cam aşa a sunat o întrebare adresată de unul dintre cei mai mari headhunteri locali unui manager cu ani buni de experienţă în industria IT.
Surprinzător, o mare parte din candidaţii care sunt chemaţi la un interviu de angajare întâmpină dificultăţi în a răspunde la această întrebare, deşi internetul este plin de "reţete" despre cum ar trebui abordat răspunsul.
Citiţi şi
Cât câştigă o stewardesă, job unde concurenţa este mai mare ca la Medicină
Managerii ar trebui să încerce să evite răspunsurile parcă desprinse din cărţi, de tipul "sunt perfecţionist şi mi-e greu să mă relaxez la muncă până nu îmi termin treaba până la ultimul detaliu" sau "nu mi-am mai luat concediu de doi ani din cauză că am avut prea mult de lucru".
Prin această întrebare, angajatorul sau recruiterul nu vrea să audă răspunsuri universale, pe care le-a mai auzit de la alte câteva sute de candidaţi, ci vrea doar să evalueze o reacţie a candidatului aflat într-o situaţie incomodă.
Specialiştii îi sfătuiesc pe candidaţi să încerce să spună acele defecte care ar putea fi considerate atuuri de către angajatori, de tipul "sunt nerăbdător", defect care poate fi interpretat drept persistenţă. Sau poate pot spune un defect care poate fi considerat deopotrivă şi o calitate.
"Am avut un interviu cu vreo 100 de candidaţi pe la începutul carierei, întâi scris, apoi oral, după o primă selecţie. Când am ajuns la interviul final, mi s-a adresat această întrebare. Am răspuns ceva ce poate fi atât un defect, cât şi o calitate: sunt încăpăţânat, nu mă las până nu rezolv o problemă. A funcţionat. În general, la int