Replica la scara 1:1 a avionului "Vlaicu II" a fost executată de mai mulţi ingineri de la Romaero şi este în perfectă stare de funcţionare.
"Am executat această replică a avionului Vlaicu II, cu care Aurel Vlaicu a făcut cele mai multe zboruri, începute în aprilie 1911 şi încheiate, tragic, în 13 septembrie 1913, în încercarea de a trece peste Carpaţi. Îi spunem replică pentru că am respectat, întocmai, proiectul în ceea ce priveşte dimensiunile, configuraţia lui de ansamblu. Am folosit materiale mai rezistente decât cele de pe vremea respectivă. Motorul este altul fiindcă atunci se folosea un motor rotativ, care nu se mai găseşte în zilele noastre. Am pus un motor pe care l-am găsit în Germania şi l-am adaptat. Configuraţia replicii este exact ca a avionului lui Aurel Vlaicu, construit în 1911", a spus Gheorghe Coman.
Dimensiunile replicii sunt următoarele: lungime 11 metri, anvergură (lungimea aripilor), 10 metri, greutate 300 de kilograme. Replica aparatului de zbor "Vlaicu II" are o lungime 11 metri, anvergura (lungimea aripilor) de 10 metri, iar greutatea este de 300 de kilograme şi a fost construită timo de 3 ani.
"Noi am început să construim replica în 2003, dar am lucrat destul de încet la ea, pentru că au fost destul de multe greutăţi. Am pornit de la proiectele lui Vlaicu, publicate în anumite cărţi, găsite la Muzeul Aviaţiei şi am păstrat dimensiunile exacte. Noi ne-am gândit ca această replică să o realizăm pentru zbor. Am lucrat la ea între anii 2004 şi 2006", a mai spus Gheorghe Coman.
Replica la scara 1:1 a avionului "Vlaicu II" a fost executată de mai mulţi ingineri de la Romaero şi este în perfectă stare de funcţionare.
"Am executat această replică a avionului Vlaicu II, cu care Aurel Vlaicu a făcut cele mai multe zboruri, începute în aprilie 1911 şi încheiate, tragic, în 13 septembrie 1913, în încercarea de a trece pe