Oficialii Metrorex au reuşit să obţină un răspuns pozitiv al Secretariatului de Stat pentru Afaceri Economice din Elveţia în ceea ce priveşte finanţarea studiului de prefezabilitate şi fezabilitate al magistralei de metrou care va uni gara de Nord cu Gara Progresului din Capitală.
Costurile acestei noi magistrale se estimează că ajung la 10 milioane de franci elveţieni (aproximativ 8,3 milioane de euro). Din valoarea totală a proiectului, elveţienii ar urma să contribuie la acest proiect cu 8,5 milioane de euro adică, aproximativ 7 milioane de euro.
Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex-uluia declarat pentru Ziarul Financiar că “O dată cu elaborarea documentaţiilor tehnico-economice necesare promovării acestui proiect, Metrorex trece la o nouă etapă în procesul de dezvoltare a reţelei de metrou şi anume acela de extindere a liniei 4, pe tronsonul Gara de Nord-Gara Progresu”.
După finalizarea acestei magistrale, bucureştiul ar dispune de o diametrală de metrou cu lungimea de 33 de kilometric şi 28 de staţii dar şi cu puncte intermodale de transport la conexiunile cu aeroporturile Otopeni şi Băneasa.
De asemenea, prin această magistrală, legătura dintre cele patru gări principale ale Bucureştiului, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord şi Gara Progresu ar urma să fie interconectate prin reţeaua de trenuri subterană.
Potrivit ZF.ro, contribuţia elveţiană pentru metroul bucureştean face parte din acordul cadru încheiat între Consiliul Federal Elveţian şi guvernul de la Bucureşti privind implementarea unui program de cooperare elveţiano-român pentru reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse.