Cine calatoreste spre Iasi, nu stie in ce punct il va lasa autocarul. Nici cei care vor sa plece nu au idee cum si de unde pot lua un autobuz. Nimeni nu stie nici macar cate autogari sunt in Iasi. Ziua, mini-autogara improvizata din Targu Cucu functioneaza ca la tara, autocarele fac piruete in intersectie, pasagerii asteapta pe iarba. Noaptea, Autogara Vest din Pacurari este cufundata in bezna, la coborare pasagerii scuipa in san. E vara, concediu, vremea calatoriilor. Welcome to Iasi! Asa ar trebui sa arate Autogara Iasi Puncte de imbarcare Iasul ar putea avea autogara abia prin 2015, si asta doar daca se acceseaza fondurile europene ori bugetul de stat. De cand pe locul vechii autogari s-a construit un hipermarket, calatorii la Iasi au ajuns sa fie imprastiati in cele patru zari. Nu poti sti exact cate mini-autogari sunt la Iasi, nici purtatorul de cuvant al Primariei nu stie cate autorizatii au fost eliberate. Am numarat in jur de cinci, dar am putea considera ca sunt 12 daca includem statiile de plecare-sosire ce apartin de o singura societate de transport. Daca esti clujean sau pascanean si vrei sa ajungi cu autobuzul la Popricani, ghici cum ai sa gasesti statia sa pleci. Pe tapsan, sala de asteptare In Targul Cucu, sunt doua mini-autogari, una langa sediul comunitatii evreiesti, cealalta, peste drum de AJOFM. Doua capete de linii si puncte de plecare pentru traseele catre Popricani, Vanatori, Perieni si probabil alte destinatii, pe care nu le poti afla de pe nici un panou de informare. Calatorii procedeaza ca pe vremuri, isi transmit din gura in gura mersul autobuzelor, asteapta urmatoarea cursa pe tapsan sub copaci, tin bagajele in praf. Soferul unui microbuz spune ca in Popricani, spatiul de asteptare este mai bine amenajat decat la Iasi, in buricul Targului. „Pasagerii stau pe bancute, zona este acoperita, ferita de soare, ai loc sa bei un suc. E mai bi