Canicula are și o parte bună. Nu pentru populație, ci pentru comercianți. Ca în fiecare an, în perioada mai-august, printre cele mai căutate produse sunt apa, aerul condiționat, ventilatorul, înghețata și răcoritoarele. Dacă privim cifrele din 2012, spre comparație cu 2011, canicula a crescut semnificativ vânzările produselor sus amintite.
Potrivit retailerului Carrefour, față de iunie 2011, anul acesta, vânzările de apă minerală (în cantitate) au crescut cu 18%, în timp ce vânzările de apă plată au crescut cu 3%. ”Față de luna mai 2012, în luna iunie, vânzările pe categoria de apă minerală au fost mai mari cu 30%”, a declarat pentru Capital, Andreea Mihai, directorul de marketing al retailerului francez.
Perioada de vară face ca numărul celor care aleg să consume bere să crească semnificativ, astfel că la nivelul unei săptămâni estivale vânzările cresc cu aproximativ 30% față de media săptămânală înregistrată la nivelul unui an, după cum declară Constantin Bratu, director general al Asociației Berarii României.
”Cred că berea devine vedeta sezonului cald, în principal, din două motive. În primul rând, românii aleg berea pentru a se hidrata, întrucât conținutul său de peste 90% apă, la care se adaugă minerale și fibre, ajută organismul în completarea hidratării recomandate cu apă. Totodată, vara este o perioadă în care cu toții aproape adoptăm o dieta mai bogată în alimente sănătoase, iar berea este un aliment care oferă organismului mulți nutrienți valoroși”, completează Bratu.
Recorduri de vânzări la aparatele de aer condiţionat
Și dacă la apă minerală creșterea este semnificativă, când vine vorba de aer condiționat, acestea depășesc orice așteptări. La Carrefour, în luna iunie, vânzările de aparate de aer condiționat (în cantitate) au fost mai mari cu 200% decât cele din aceeași perioadă a anului trecut. Față de luna mai, în