După 2 lansări oficiale în ultimele luni, proiectul nu este nici acum pe deplin funcţional
O asociaţie neguvernamentală afirmă că responsabili pentru blocarea sistemului sunt medicii şi farmaciştii
CNAS estimează ca în prima lună de funcţionare să se ajungă la 10% din reţete prescrise şi eliberate în noul sistem, urmând ca în 2-3 luni să se ajungă la 40-50%
Implementarea prescripţiei electronice a eşuat, în contextul în care sistemul nu este pe deplin funcţional chiar dacă pentru a fi implementat s-au investit 11,5 milioane de euro, atrage atenţia o asociaţie neguvernamentală pentru promovarea calităţii în serviciile publice înfiinţată de Institutul pentru Politici Publice, Servicii+.
"După 2 lansări oficiale în ultimele luni, proiectul nu este nici acum pe deplin funcţional, ceea ce poate fi considerat în acest moment un eşec al autorităţilor responsabile în gestionarea politicilor de sănătate în România", au afirmat reprezentanţii Asociaţiei, într-un comunicat de presă.
Potrivit informaţiilor postate pe site-ul CNAS, se preconizează ca utilizarea prescripţiei electronice să devină operaţională începând cu 1 iulie 2012, iar modalitatea actuală de lucru, prin utilizarea reţetelor autocopiante în regim special, să fie eliminată treptat până la sfârşitul anului 2012, urmând ca, începând cu 1 ianuarie 2013, prescrierea electronică să devină obligatorie.
Asociaţia Servicii+ critică autorităţile centrale, în special Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), pentru lipsa de fermitate în aplicarea măsurilor legale şi organizatorice legate de implementarea proiectului.
Un buget de 11,5 milioane de euro
Cu o sumă aprobată de 11,5 milioane de euro, proiectul, demarat în octombrie 2010, constă în elaborarea platformei electronice pentru înregistrarea şi urmărirea reţetelor medicale eliberate de medicii din