Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi marca Dacia în UE au scăzut în primul semestru cu 5,9%, la 120.000 de unităţi, performanţă mai bună decât a pieţei europene, care a suferit o contracţie de 6,8%, în timp ce Renault şi Fiat au afişat cele mai abrupte scăderi dintre marii producători auto.
Astfel, înmatriculările de autoturisme noi produse de grupul francez Renault au scăzut în UE cu 17,1% în ianuarie-iunie, la 570.959 unităţi. Marca Renault a înregistrat o scădere de 19,6%, potrivit datelor prezentate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Dacia, parte a grupului Renault, a livrat cu aproxiamtiv 7.500 mai puţine automobile în UE în primul semestru faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, numărul înregistrărilor coborând de la 127.588 la 120.078.
Totuşi, declinul de 5,9% înregistrat în cazul mărcii româneşti a fost mai puţin sever decât contracţia pieţei auto europene, care a scăzut cu 6,8%, de la 7,13 milioane la 6,64 milioane autoturisme noi înmatriculate.
Dintre marii constructori de automobile prezenţi pe continent, cea mai bună performanţă a fost înregistrată de gigantul german Volkswagen, cu o scădere de 1,5%, la 1,59 milioane de autoturisme livrate. Pe lângă marca omonimă, Volkswagen deţine şi Audi, Skoda şi Seat, precum şi producătorul de motociclete Ducati, categorie de autovehicule care nu este inclusă în statistica ACEA.
Al doilea producător auto european, grupul francez PSA Peugeot Citroen, a raportat o scădere de 13,9% a numărului înmatriculărilor de autoturisme noi în UE, de la 938.817 la 808.660 unităţi. Peugeot a anunţat vineri că va închide pentru prima dată în ultimii 20 de ani o fabrică, situată în Franţa, la Aulnay, va reduce producţia la o altă unitate şi va concedia un total de 14.000 de angajaţi, din cauza vânzărilor tot mai slabe din Europa. PSA are pes