Clasa pregătitoare urmăreşte dezvoltarea anumitor paliere, care, în învăţământul propriu-zis, nu pot fi implementate. Cu toate că este suficient contestată, din pricina unor aspecte mai mult organizatorii, prea puţină atenţie este acordată curriculei propuse.
Unul dintre exemple în acest sens, este Lucrul manual, care este una dintre disciplinele pe care o promovează clasa pregătitoare. De asemenea, sunt incluse jocurile de dezvoltare a atenţiei, a capacităţii de a gândi, de a relaţiona, de a argumenta sau simţul observaţiei. “Sunt nişte elemente care sunt necesare în mediul în care ne dezvoltăm şi în contextul în care trăim astăzi”, a declarat Raluca Marian, inspector şcolar pentru dezvoltarea resursei umane. Printre disciplinele care urmează să fie puse în aplicare la clasele pregătitoare, se numără şi comunicarea în limba română, educaţie pentru societate, religie, matematică şi explorarea mediului, muzică şi mişcare, TIC – tehnologia informaţiei şi comunicării prin intermediul calculatorului, consiliere şi dezvoltare personală, arte vizuale şi lucru manual. “Aceasta este una dintre disciplinele care este aşezată în umbră la nivelul şcolii propriu-zise. Aici intră pictura, grafica, arta decorativă, fotografia. Există şi la nivelul liceului sau a claselor primare desen, pictură dar lucrul manual propriu-zis, lipseşte”, a explicat inspectorul şcolar.
Atât la nivelul grădiniţei dar şi la nivelul clase pregătitoare se urmăresc metodele moderne de predare, şi anume, predarea pornind de la imagini, audiţie de poveşti, de cuvinte, reproducere de texte povestite, jocul de rol, relaţia dintre imagine şi mesaj, construirea unei cărţi, completarea unui jurnal al clasei, reprezentat de fotografii, desene şi simboluri. Aşadar, cei mici învaţă să asocieze, să comunice, să argumenteze, fiind încurajaţi să îşi dezvolte sinele şi să îşi dezvo