Nu se poate spune că românii nu au mers la cumpărături în 2011. Cărucioarele retailerilor au fost pline de produse cumpărate din visteria hipermarketurilor. Per total, potrivit unei analize Capital, românii au lăsat în marile lanțuri de retail peste 5,5 miliarde de euro, în ușoară creștere față de anul trecut.
Potrivit datelor publicate pe Ministerul Finanțelor, cea mai mare cifră de afaceri în 2011 a înregistrat-o Metro Cash&Carry, retailerul ajungând la 1,17 miliarde de euro anul trecut. Este urmat de către retailerul francez Carrefour, cu afaceri de 951,2 milioane de euro în 2011, în creștere față de rezultatele afișate pentru 2010. Însă, când vine vorba de profit, retailerul francez îl devansează pe cel german. În 2011, Carrefour a înregistrat un profit de 41,6 milioane de euro, față de doar 30,1 milioane de euro trecut în balanța Metro Cash&Carry.
Ce-au făcut restul retailerilor
Deși a înregistrat o pierdere de 28,49 milioane de euro în 2011, Real a reușit să ajungă la o cifră de afaceri de aproape 710 milioane de euro. Restul retailerilor, Auchan și Cora au înregistrat venituri la jumătate. Spre exemplu, Auchan a terminat anul cu 372,3 milioane de euro, iar Cora cu doar 325,25 milioane de euro. Din păcate, cumpărăturile românilor în magazinele celor doi nu au reușit să incline balanța către profit. Atât Auchan, cât și Cora au avut pierderi, primul în valoare de 2,2 milioane de euro, în timp ce al doilea aproape 12 milioane de euro.
Din păcate, datele de pe Ministerul Finanțelor, nu arată și cifra de afaceri a Kaufland, retailerul care se presupune că i-a întrecut pe nemții de la Metro Cash&Carry. De asemenea, compania nu dorește să furnizeze informații despre veniturile lor în România.
Nici la Selgros situația nu este mai roz. Pe Ministerul Finanțelor nu s-au publicat încă datele financiare aferente anului 2011