Bucureşti, 17 iulie 2012. După o scădere de trei ani, industria media şi divertismentului din România va intra din nou în teritoriu pozitiv în acest an, valoarea totală nominală a pieţei revenind la nivelurile de dinaintea crizei. Potrivit ediţiei de anul acesta a raportului PwC Entertainment and Media Outlook, piaţa locală de media şi divertisment va creşte de la 2,7 miliarde de dolari americani în 2012, la 3,4 miliarde în 2016, o rată medie de creştere anuală de 5,3%. Cu toate acestea, în termeni reali, luând în considerare rata inflaţiei (estimată la o medie anuală de 3,3% de-a lungul perioadei analizate, 2012-2016), sectorul media şi divertismentului din România va înregistra o creştere medie anuală reală modestă de doar 2%. Cea mai mare parte a creşterii va veni din segmentul accesului la internet, atât prin conexiuni fixe, cât şi mobile (rata medie anuală de creştere fiind estimată la 9,3% în termeni nominali), în vreme ce veniturile din publicitate vor înregistra o creştere moderată de 4,8%, rată medie anuală de creştere până în 2016. În schimb, cheltuielile consumatorilor finali pe produsele media, vor înregistra o evoluţie real negativă, potrivit estimărilor PwC, creşterea nominală medie anuală fiind de 1,7%, sub rata estimată a inflaţiei. „Este clar că sectorul media şi divertismentului a fost puternic afectat de criza economică globală. Însă, aceasta s-a suprapus cu o criză mai severă şi cu implicaţii mai profunde pentru sector, acesta suferind o transformare radicală ca urmare a dezvoltării tehnologiilor digitale. Acestea fac din produsele media mărfuri comodizate, forţând totodată companiile din domeniu să experimenteze noi forme de monetizare a produselor şi serviciilor lor", a declarat John Webster, Partener, Liderul Departamentului de Audit, PwC România. Deşi noile estimări indică o diminuare a ritmului de creştere a industriei media şi divertismentul