La doi ani de la revenirea pe piaţa vopselelor, antreprenorul român Daniel Guzu a reuşit să dubleze vânzările diviziei de vopsele a producătorului de materiale de construcţii Duraziv. În primul semestru al acestui an compania condusă de Guzu a vândut vopsele şi tencuieli decorative în valoare de 1,08 mil. euro, în creştere cu 98% faţă de perioada similară a anului trecut.
Pentru acest an compania şi-a bugetat vânzări totale în cadrul acestei divizii de circa 3,5 milioane euro, cu 75% mai mult decât anul trecut. Evoluţia diviziei de vopsele în 2012 va fi influenţată şi de lansarea unei noi linii de producţie pe platforma de la Popeşti Leordeni, care va duce la atingerea unei capacităţi totale de producţie de 50.000 de tone pe an. Investiţiile totale ale companiei în producţia de vopsele şi tencuieli au ajuns la aproximativ 2 milioane de euro.
„Divizia de vopsele a crescut anul acesta deoarece am promovat o gamă foarte largă de vopsele, cu diferenţiatori puternici, precum şi o tencuială decorativă cu un raport corect calitate/preţ. O importanță mare a avut-o și lansarea primei vopsele certificată ecologic din România”, a declarat Marga Călin, directorul de marketing al Duraziv.
Cele mai mari vânzări de vopsele au fost înregistrate în luna mai. Peste 70% din totalul vânzărilor companiei au vizat proiecte de renovare. „În acest moment nu se întrezăreşte o modificare a acestui raport între renovare și construcții noi pe parcursul acestui an, situaţie care va continua cel mai probabil şi în 2013”, explică Marga Călin.
În 2011 vânzările de vopsele ale companiei Duraziv au depăşit pragul de 2 milioane de euro.
Duraziv deţine acum trei fabrici în România, dintre care una de mortare uscate, alta de vopsele şi tencuieli pe bază de apă, iar a treia de profile metalice, toate situate lângă Bucureşti, în Popeşti Leord