Piaţa de media şi divertisment din România va creşte de la 2,7 miliarde de dolari, în 2012, la 3,4 miliarde de dolari, în 2016, potrivit ediţiei de anul acesta a raportului PwC Global Entertainment and Media Outlook, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX.
După scăderile înregistrate în ultimii trei ani, industria media şi de divertisment din România va intra din nou în teritoriu pozitiv în acest an, valoarea totală nominală a pieţei revenind la nivelurile de dinaintea crizei. Potrivit ediţiei de anul acesta a raportului PwC Entertainment and Media Outlook, piaţa locală de media şi divertisment va creşte de la 2,7 miliarde de dolari, în 2012, la 3,4 miliarde de dolari în 2016, cu o rată medie de creştere anuală de 5,3%. Cu toate acestea, în termeni reali, luând în considerare rata inflaţiei (estimată la o medie anuală de 3,3% de-a lungul perioadei analizate, 2012 - 2016), sectorul media şi de divertisment din România va înregistra o creştere medie anuală reală modestă de doar 2%, se spune în comunicat.
Cea mai mare parte a creşterii va veni din segmentul accesului la internet, atât prin conexiuni fixe, cât şi mobile (rata medie anuală de creştere fiind estimată la 9,3% în termeni nominali), în vreme ce veniturile din publicitate vor înregistra o creştere moderată de 4,8%, rată medie anuală de creştere până în 2016. În schimb, cheltuielile consumatorilor finali pe produsele media vor înregistra o evoluţie negativă, potrivit estimărilor PwC, creşterea nominală medie anuală fiind de 1,7%, sub rata estimată a inflaţiei.
Potrivit comunicatului, deşi noile estimări indică o diminuare a ritmului de creştere al industriei media şi divertismentului din România, piaţa locală rămâne a treia cea mai dinamică din Europa Centrală şi de Est, după Rusia (cu un ritm mediu anual de creştere de 10,1%) şi Turcia (9,8%), devansând însă Ungaria (5,1%), Polonia (