Ca multe dintre romanele atipice, adresate unui public pasionat de intertextualism, dar şi de jocul cu locurile comune ale culturii de masă, Angelus-ul Ruxandrei Cesereanu a avut parte de o receptare mai degrabă reţinută, bucurându-se de câteva cronici în reviste de specialitate şi de unele comentarii, pe bloguri sau platforme culturale, cele dintâi mai entuziaste decât ultimele. Considerat tributar pasiunii bine cunoscute a autoarei pentru Bulgakov (şi marketat ca atare), romanul îşi „împrumută“, aşa cum însăşi autoarea o afirmă, „dracii mucaliţi“ din opera autorului rus şi îngerii de la Andrei Rubliov, mizând pe o poveste barocă, cu infinite şi rafinate trimiteri literare, de citit şi recitit cu bucurie intelectuală maximă. Pe scurt, într-un oraş numit, simbolic, Metropola, într-o zi se pogoară trei îngeri cu înfăţişarea unor rockeri-hippies blajini, muţi, cu „gâturi lungi ca de păsări flamingo“. Nimic neobişnuit în înfăţişarea îngerilor: purtători de blugi, fără vreun rudiment măcar de aripă (aripile şi le vor căpăta abia în realitatea paralelă creată de Merlin, A Doua Viaţă), ei par izolaţi în tăcerea lor ca într-un glob de sticlă protectoare, de care se izbesc sunetele şi toate celelalte forme de agresiune ale lumii telurice. „Autismul funciar“, cum îl numeşte autoarea, îi pune în încurcătură pe psihiatrii evaluatori, alături de alţi specialişti, ai stării de sănătate a îngerilor, la fel şi rinichiul uriaş al unuia, precum şi pielea lor ca de borangic auriu. Deşi mai degrabă descriptivă, fără altfel de suspans narativ decât cel creat de astfel de imagini enigmatice, prima parte a cărţii exercită o fascinaţie graduală asupra cititorului care, pe măsură ce-i cunoaşte pe protagoniştii celeşti, e tot mai cucerit de prezenţa lor diafană şi echivocă, care nu frizează niciodată sentimentalismul dulceag. Cu un aer pretins serios,