Sigla Campionatului European de fotbal 2012 a fost folosită ilegal pe macheta publicitară a unei case de pariuri, care nu avea acceptul UEFA de a folosi elementul grafic aflat în proprietatea forului european, informează un comunicat al APTA-TESG.
"În urma monitorizării făcute de APTA-TESG pe piaţa de gambling din România înainte şi în timpul desfăşurării Campionatului European de Fotbal, am observat folosirea în mod repetat a unei reclame care conţinea sigla Euro 2012 din Polonia şi Ucraina, element grafic aflat în proprietatea exclusivă a UEFA. Sigla Euro 2012 a fost folosită în aceste machete publicitare, ea ocupînd mai mult de jumătate din spaţiul grafic, fiind încadrată în partea superioară de marca si sigla «Casa Pariurilor», iar în cea inferioară de oferta de pariuri a respectivei case. APTA-TESG a verificat dacă există un parteneriat între UEFA şi Casa Pariurilor, iar răspunsul a fost negativ. Ca urmare, această machetă publicitară poate fi socotită reclamă înşelătoare, mincinoasă şi, de asemenea un furt intelectual, forul european rezervîndu-şi dreptul de a cere despăgubiri în instanţe", se arată în comunicatul remis agenţiei MEDIAFAX de către Asociaţia pentru Prevenirea şi Tratarea Adicţiei - Transparenţă şi Egalitate de Şansă în Gambling.
APTA-TESG consideră că macheta publicitară realizată de către Casa Pariurilor se încadrează în prevederile Art. 6 alin. 1 din Legea 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii, conform căruia o astfel de acţiune "induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze fie îl determină, fie este susceptibil să îl determine pe consumator să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o".
APTA-TESG intenţionează să sesizeze ANPC, FRF şi UEFA în legătură cu situaţia prezentată. "Co