O vulnerabilitate operaţională importantă a mai multor bănci mari a fost scoasă ieri în evidenţă de incapacitatea temporară a firmei G4S Cash Solutions, care acoperă circa 80% din piaţă, de a-şi îndeplini obligaţiile de alimentare cu numerar a bancomatelor din Bucureşti conform contractelor.
BCR, cu peste 2.300 de bancomate, şi BRD, cu peste 1.500, - primele două bănci din sistem, au ales să nu externalizeze serviciile de alimentare a reţelelor de ATM-uri, fiind ferite de asemenea incidente, însă alte bănci cu reţele extinse s-au confruntat ieri cu sincope în aprovizionarea cu numerar după ce mai mulţi angajaţi din Capitală ai G4S Cash Solutions responsabili de transportul banilor au încetat lucrul protestând faţă condiţiile de muncă, potrivit informaţiilor de pe piaţă.
Raiffeisen, una dintre cele mai mari bănci afectate, afirmă că impactul a fost limitat.
"Impactul este limitat la un număr relativ mic de bancomate din Bucureşti; este vorba doar despre o întârziere în alimentare, după ce operaţiunile programate pentru această dimineaţă au fost redistribuite către echipajele din judeţele limitrofe Bucureştiului", au declarat reprezentanţii băncii care administrează peste 1.100 de ATM-uri. Şi reprezentanţii ING spun au fost câteva probleme cu alimentarea bancomatelor, dar că situaţia a început să se rezolve în a doua parte a zilei de ieri.
Mai multe bănci au primit reclamaţii în call center de la clienţii care au găsit bancomate goale, iar o problemă relativ frecventă a devenit imposibilitatea retragerii unor sume fracţionate, cupiurile de valori mici epuizându-se cel mai repede. Totuşi, băncile cu reţele mari de bancomate apreciau ieri după-amiază că nu a fost atins un prag critic, iar situaţia alimentării cu numerar se încadra în parametri acceptabili.
G4S a anunţat că a luat măsuri pentru asigurarea continuităţii serviciilor şi e