Proiectul privind integrarea Stadionului Olimpic din Londra într-un circuit de Formula 1 a fost oficial luat în considerare de societatea de stat care administrează moştenirea olimpică şi asigură valorificarea şi integrarea acesteia în viaţa economico-socială a capitalei britanice după JO.
Anunţul a fost făcut, marţi, şi acest plan se alătură altor trei proiecte de valorificare a arenei olimpice. "Ca urmare a extinderii perioadei de analizare a propunerilor, Legacy Corporation poate astăzi să anunţe că a primit patru proiecte pentru stadion. Propunerile venite din partea cluburilor West Ham United şi Leyton Orient, din partea Intelligent Transport Services în asociere cu Formula 1 şi din partea UCFB College of Football Business (n. r. - o şcoală care pregăteşte specialişti în administrarea cluburilor de fotbal) vor fi evaluate pentru a se stabili viabilitatea lor, înainte de a se trece la negocieri", se arată într-un comunicat.
Luna trecută, administratorul drepturilor comerciale ale F1, Bernie Ecclestone, a declarat că a fost consultat de firma Intelligent Transport Services, care are un plan privind integrarea arenei într-un circuit de Formula 1. "Compania aceasta concurează pentru a folosi stadionul, nu pentru a-l deţine. Au venit cu un proiect, conform căruia monoposturile ar urma să ruleze în jurul stadionului, în interiorul şi în afara lui. Voiau să fie siguri că aş fi interesat", a explicat atunci Ecclestone.
Arena ce va găzdui festivităţile de deschidere şi de închidere a Jocurilor Olimpice, precum şi concursul de atletism, reprezintă un proiect îndrăzneţ care a costat peste 537 de milioane de lire sterline (aproximativ 640 de milioane de euro). Stadionul este compus din două părţi: o parte permanentă, săpată în sol, ce reprezintă o arenă de 25.000 de spectactori şi o altă parte, supraterană, cu caracter provizoriu, reprezentând tribun