Doi dintre cei mai mari producători de telefoane au înregistrat scăderi uriaşe din cauza strategiilor defectuoase.
În bătălia pentru supremaţie pe piaţa telefoanelor se conturează doi mari învinşi: Nokia şi Research in Motion (RIM), cei produc telefoanele Black- Berry.
Până în urmă cu câţiva ani, erau două dintre companiile cele mai puternice pe piaţa de telefonie mobilă.
Totul a început să se schimbe după ce Steve Jobs a anunţat iPhone, apoi Google - Android, iar revoluţia smartphone-urilor a început să prindă contur.
Nokia.
Compania finlandeză a dormit multă vreme după ce marile companii, precum Apple sau Samsung, au început să afişeze în vitrine smartphone-uri. Au avut aroganţa locului întâi, a faptului că aveau o cotă de piaţă uriaşă datorită telefoanelor ieftine.
Însă din 2008 a început scăderea. Astfel, dacă în primul trimestru al anului 2007 Nokia avea o cotă de piaţă de 39% şi era pe primul loc, în 2012, în acelaşi trimestru, a ajuns la 8,2% şi locul al treilea. Înaintea finlandezilor sunt cei de la Samsung (29%) şi Apple (24%).
Nokia Lumia, primul smartphone al finlandezilor care să aibă acces la zeci de mii de aplicaţii, pentru a concura cu Android şi iPhone, a venit foarte târziu. E un telefon care concurează cu celelalte, însă nu e o locomotivă care să-i ajute să recupereze distanţa faţă de ceilalţi.
BlackBerry.
Când a început revoluţia smartphone-urilor, RIM avea o experienţă destul de mare în ceea ce priveşte telefoanele inteligente, însă nu au ştiu să profite de ea.
Black- Berry Porsche este unul dintre cele mai scumpe telefoane, costă în jur de 8.000 de lei
Au preferat să lanseze în continuare doar smartphone-uri BlackBerry cu tastatură fizică. De asemenea, nici numărul aplicaţiilor nu a crescut la fel ca la Apple sau Android, ceea ce i-a costat foarte mult.
8,2 la sută
are cot