Mesajele de „phishing” de la bănci, tot mai frecvente în ultima perioadă, îi atrag în capcane pe tot mai mulți naivi, deținători de conturi bancare. Este vorba despre emailuri, mesaje pe telefon sau chiar apeluri telefonice, prin care clienții băncilor sunt „informați” în legătură cu anumite modificări din interiorul instituției și, ca urmare a acestora, li se solicită să se „logheze” într-o nouă bază de date, prin introducerea informațiilor contului. Astfel, cei care lansează mesajele au acces la banii celor care și-au transmis coordonatele. Reprezentanții băncilor îi asigură pe clienți că nu solicită astfel de informații nici prin internet, nici prin telefon, iar acestea nu sunt altceva decât “mesaje-capcană”.
„Peste tot, când semnează un contract de Internet Banking, clienții sunt avertizați să nu transmită datele nimănui, nici prin telefon, nici prin alte canale, pentru că aceste informații sunt confidențiale. În ultima perioadă sunt din ce în ce mai frecvente mesajele de phishing la bănci. Este un fenomen general, se întâmplă la toate băncile. Sunt infractori care creează înadins adrese de email noi, cu nume reprezentative pentru o anumită bancă, pentru a atrage clienții în capcană și a le sparge conturile. Le transmitem clienților să nu dea curs mesajelor de acest gen și să anunțe banca, pentru a putea semnala autoritățile competente. Băncile au luat măsuri la nivel central”, au precizat reprezentanții Banca Transilvania pentru Alba24.ro.
Ce înseamnă „phishing”?
În domeniul securității calculatoarelor, înșelăciunea, denumită în engleză phishing reprezintă o formă de activitate infracțională care constă în obținerea unor date confidențiale, cum ar fi date de acces pentru aplicații de tip bancar, aplicații de comerț electronic sau informații referitoare la carduri de credit, folosind tehnici de manipulare a datelor identității unei persoane sa